VŠKK konference 26. 11. 2025

Generace Z, marketing a média: Adaptace na novou realitu
Datum: 26. 11. 2025
Místo: Vysoká škola kreativní komunikace, Praha 4

O konferenci:

Katedra marketingových komunikací Vysoké školy kreativní komunikace navázala na tradici konferencí zaměřených na kreativitu a její propojení s aktuálními výzvami v marketingu, médiích a komunikaci. Letošní ročník se zaměřuje na Generaci Z a její vliv na tyto oblasti. Konference se uskuteční 26. 11. 2025 a jejím cílem je propojit teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi odborníků, kteří se věnují marketingovým strategiím, mediálním trendům a dynamice spotřebitelského chování této generace.

Téma Generace Z je v současném marketingu a médiích zásadní. Její digitální nativita, preference v oblasti komunikace i postoje k udržitelnosti a společenské odpovědnosti formují nové přístupy k reklamě, značkové komunikaci i mediálnímu obsahu. Plenární zasedání prosto nabídne pohledy akademiků i profesionálů z předních marketingových a mediálních agentur.

Konference si rovněž klade za cíl podpořit vědeckou diskusi a publikaci výstupů formou kolektivní monografie, která bude podrobena dvoustupňovému recenznímu řízení. Publikace bude zahrnovat vybrané příspěvky účastníků a bude dostupná v tištěné i elektronické podobě bez publikačních poplatků. Očekávané vydání je v první polovině roku 2026.

Z příspěvků budou vybírána témata reflektující vliv Generace Z na marketing, média a komunikaci. Mezi klíčové oblasti patří spotřebitelské chování, influencer marketing, digitální žurnalistika, krizová komunikace, vizuální storytelling či dopad umělé inteligence na kreativní průmysl.

Věříme, že i letošní ročník konference přispěje k rozvoji odborné debaty a posílí propojení akademického výzkumu s praxí.

Účast na konferenci je ZDARMA.

Organizační výbor:
Doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., Ing. Jiří Zelený, Ph.D., JUDr. Petr Majerik, Mgr. Jana Mužíková, Ph.D.

Program:
9:00–9:30
Registrace

9:30
Zahájení konference

9:30–10:45
Plenární část

  • Kľúčové prvky marketingu pre zamestnávateľov generácie Z
    prof. Mgr. Lucia  Spálová, PhD., Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie
  • Generace Z a sociální inovace
    doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií
  • Meranie preferencií u generácie Z
    doc. Ing. Vladimír Vietoris, PhD., Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, Fakulta biotechnológie a potravinárstva
  • Příspěvky o víně na Instagramu: Modelování chování uživatelů Instagramu na základě charakteristik fotografií
    Ing. Jiří Zelený, Ph.D., Vysoká škola kreativní komunikace

10:50–12:00 Případová studie

10:50–12:00 Případová studie
Jak Perfetti van Melle vstoupila do světa gamerů
Michaela Krchová, Digitální Stratég Wavemaker + Hanka Teplá, Account Manager Wavemaker (moderuje Petr Majerik)

  • jak přetavit globální komunikaci do lokální kampaně, která díky insightům a kreativitě osloví a nadchne (a získá ceny)
  • jak probíhá spolupráce s gaming komunitou
  • co všechno se může pokazit a jak se s tím vypořádat

12:00–13:00
Oběd

Následuje práce v sekcích:
Sekce A (13–14 hodin)
Marketingové bubliny aneb na co si dát pozor, než nastoupíte do svých budoucích zaměstnání
Petr Tomáš, GroupM, Consumer Research Skillhead

  • Jak a v čem se liší marketéři od běžné české populace?
  • Proč na tom záleží?
  • Proč se v marketingové bublině pomaleji stárne?
  • A jak neztratit kontakt s realitou, protože relevance je v marketingu základ.

Sekce B (14–15 hodin)
Výzkumné aktivity v oblasti Generace Z a jejího vztahu k marketingu, marketingovým komunikacím (moderuje Jiří Zelený)

  • AI and the Transformation of the Role of Teaching
    Mgr. Natalia Shumeiko, PhD., Bratislava University of Economics and Business, Faculty of Applied Languages
  • Udržitelné praktiky generace Z
    Mgr. Bc. Margarita Yelisseyeva, Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta
  • Výučba dejepisu v digitálnom veku: Potenciál a využívanie digitálnej série Assassin’s Creed,
    Mgr. Adam Slovák, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Filozofická fakulta
  • Generace Z v hotelovém průmyslu
    Ing. Samuel Bartoš, Czech Inn Hotels

Příležitost pro doktorandy a vědecká pracoviště, možnost zařazení příspěvků do společné publikace, která vyjde v první polovině roku 2026.

Call for Book Chapters / Odevzdat kapitolu

15:00 Shrnutí a závěrečné slovo

Vědecký výbor konference
Doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., Vysoká škola kreativní komunikace
Ing. Jiří Zelený, Ph.D., Vysoká škola kreativní komunikace
Doc. Ing. Marie Hesková, CSc., Jihočeská univerzita, České Budějovice
Doc. PhDr. Marie Dohnalová, CSc., Filosofická fakulta Univerzity Karlovy
Prof. Mgr. Peter Štarchoň, Ph.D., Univerzita Komenského Bratislava
Prof. PhDr. Petr Chalupa, CSc., Vysoká škola polytechnická Jihlava
Prof. Ing. Libor Pavera, Ph.D, Vysoká škola ekonomická
Prof. José Luís Reis, PhD, Universidade da Maia (UMAIA), Portugalsko
Dra. Lucie Crespo Stupková, Ph.D., Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Mexiko
Assoc. Prof. Duygu Yetgin Akgun, PhD, Anadolu Üniversitesi, Turecko
Assoc. Prof. Gerrie Du Rand, PhD, University of Pretoria, Jihoafrická republika
Assoc. Prof. Mark Lang, PhD, The University of Tampa, USA
Dr. Stefan Mang, PhD, Universität Passau, Německo
Dr. Amalia Georgescu, PhD, Gheorghe Asachi Technical University of Iaşi, Rumunsko

Poradní výbor:
Ehsan Zereshki, M.Sc. (pro statistické metody)
doc. Ing. Vladimir Vietoris, PhD. (pro publikační proces)

Partneři:

 

Zpět na specializace
Vyber si z dalších specializací