Dny osobností

Dny osobností kreativního průmyslu, unikátní cyklus přednášek na VŠKK umožňující studentům všech specializací setkání s významnými profesionály z oblasti kreativního průmyslu. Studenti v komplexní podobě naleznou v nabídce přednášek fundovaný vhled do fungování marketingu, asociace kreativních agentur, vizuálního umění a jeho užití v praxi, rovněž do oblasti spisovatelského řemesla a publicistiky.

PLÁNUJEME

Michal Šeda, Research Director ve společnosti Publicis Groupe
náhradní termín
Michal Šeda Vystudoval VŠE, fakultu Informatiky a Statistiky, obor Ekonometrie a operační výzkum. V oblasti dat, marketingových a ROI analýz se pohybuje již 15 let.

Kreativní využití dat pro plánování reklamních kampaní. Jak s pomocí dat definovat cílovou skupinu naší kampaně? Jak změřit dopad našich reklamních kampaní na obchodní výsledky? To vše a mnohem více se dozvíte během přednášky.

———————————————–

AEGIS MEDIA GROUP
náhradní termín

Téma: Marketing sociálních sítí

———————————————–

Jiří Janoušek, bývalý ředitel AKA
náhradní termín
Téma: Reklamní trh v ČR

———————————————–

Dean Stajnberg, kreativní ředitel
náhradní termín
Téma: VMC – Případová studie tvorby komunikační strategie

JIŽ PROBĚHLO


Jan Tichý, spoluvlastník digitální agentury Taste
26. 11. 2019
,,Už při studiu na vysoké škole choďte do firem na stáže, nebo alespoň brigády. Pomůže vám to urychlit úspěšný přestup do praxe!“

Studenti se dozvěděli mnoho zajímavých informací o propojování firem a budování nové značky, a dostali i řadu doporučení, jak nastartovat po absolvování školy úspěšnou kariéru.

———————————————–

Veronika Rút Nováková
15. 5. 2019 od 15.00

Veronika přednášela převážně o svém projektu Manuál dobré praxe reklamy a označování provozoven pro město Brno, toto téma rozvinula se studenty do diskuze o všeobecném pojmu vizuální smog v ulicích. Přednáška byla věnována jednak problematice regulací vizuálního smogu a jednak prezentaci obsahu manuálu a procesu vzniku. Konzultanti a poradci byli z řad právníků, architektů, grafických designérů, zástupců Národního památkového ústavu a Odboru památkové péče.

———————————————–

Jiří Dědeček, český písničkář, básník, textař, překladatel, spisovatel
10. 4. 2019 od 9:45 do 11:15

Jiří Dědeček, autor četných rozhlasových a televizních pořadů. V letech 1973–1985 tvořil a vystupoval ve dvojici s Janem Burianem. Od roku 2006 je předsedou Českého centra Mezinárodního PEN klubu. Jeho diskografie a bibliografie je velmi rozsáhlá. Se studenty diskutoval o tvůrčím psaní, které vyučuje skoro 20 let.

———————————————–

Jan Novák, česko-americký spisovatel, scenárista a dramatik
8. 4. 2019 od 13:15 do 14:45

Rodina Jana Nováka v roce 1969 emigrovala přes Rakousko do Chicaga. Debutoval povídkovou sbírkou Striptease Chicago; z prostředí československých emigrantů v Americe. Román Miliónový jeep, 68 Publishers 1989, Atlantis 1992, čerpá z rodinné zkušenosti. Jako scenárista spolupracoval s Milošem Formanem na filmu Valmont, v 90. letech napsal scénář českého snímku Báječná léta pod psa a podílel se na scénářích Šeptej a Nejasná zpráva o konci světa. Je také spoluautorem Formanovy autobiografie nazvané Co já vím? Kniha Samet a pára, 68 Publishers 1992 a Atlantis 1992, pojednává o Novákově návštěvě v Praze krátce po listopadové revoluci. Jeho rozsáhlé beletristické zpracování příběhu bratří Mašínů pod názvem Zatím dobrý získalo cenu Magnesia Litera pro knihu roku. V roce 2005 natočil společně se svým synem Adamem dokumentární film Občan Havel jede na dovolenou o policejním pronásledování V. Havla v roce 1985, v roce 2009 pak dokumentární film Občan Havel přikuluje z doby o deset let dříve. V roce 2007 obdržel Cenu Josefa Škvoreckého za román Děda (Bookman, 2007). Besedoval o psaní a filmování a autorských zkušenostech v USA.

———————————————–

Gabriel Berdár
29. 4. 2019 od 9:45 do 11:15
,,Jak řídit firmu?”

Gabriel Berdár studenty seznámil s hlavními principy strategického řízení organizace. Zaměřil se na specifika strategického plánování a provázanost mezi strategickým i operativním plánováním a řízením. Na příkladech z praxe ukázal, proč strategie v praxi občas selhávají a jaká jsou největší rizika řízení firem.

Expert v oblasti řízení a investor s 25 lety zkušeností v oboru. Specializuje se na krizové a změnové řízení, rozvojové projekty a řízení firem ve všech klíčových aspektech od strategie až po exekutivu, akvizice, spojování firem či prodej společností. Má zkušenosti s nejrůznějšími firmami, od začínajících až po nadnárodní korporace, jako například IBM, Dell, Xerox, Unisoft, a další. Pohybuje se v oborech jako informatika, telekomunikace, finančnictví, farmacie, turistický průmysl, státní správa, média, služby a další. Byl generálním ředitelem a předsedou představenstva Českého Telecomu. Je majitelem společnosti BVI s.r.o., která se zaměřuje na poradenství v oblasti řízení, restrukturalizace firem a zvyšování jejich hodnoty.

———————————————–

Ondřej Neff, český spisovatel science fiction a novinář
26. 3. 2019 od 16.45

Ondřej Neff, alias Aston je vydavatel internetových deníků
Neviditelný pes (založen na jaře 1996, od podzimu 2005 součástí webu Lidovky.cz) a DigiNeff (o digitálním fotografování, 1999). Besedoval o psaní sci-fi, o publicistické činnosti, o vedení internetového deníku a fotografování.

———————————————–

Halina Pawlovská, česká spisovatelka, scenáristka, publicistka a vydavatelka
25. 3. 2019 od 11.30

V roce 1988 začala pracovat v oblasti zábavy v Československé televizi, později se věnovala novinám a publicistice. Od roku 1991 pracovala ve společenské a kulturní rubrice deníku Metropolitan, potom v deníku Telegraf, kde se stala v roce 1993 zástupkyní šéfredaktora. V devadesátých letech moderovala TV pořady Zanzibar (cestopisný) a V žitě (později Žito). Byla šéfredaktorkou společenského týdeníku Story, který vedla 7 let. Založila vlastní časopis Šťastný Jim, který vedla do roku 2005. V roce 2006 založila nový časopis Glanc. Za svoji literární a jinou činnost obdržela řadu ocenění, například v roce 1994 Českého lva v kategorii Nejlepší scénář za film Díky za každé nové ráno a dvakrát po sobě televizní ocenění TýTý – Pořad roku za talk-show Banánové rybičky. Knižní bibliografie obsahuje 16 děl, filmových či televizních scénářů napsala devět. Besedovala o psaní a televizní práci.

———————————————–

Doc. PhDr. Jitka Vysekalová Ph. D. (vysokoškolská pedagožka, odbornice v oblasti psychologického výzkumu trhu, psychologie, trhu, reklamy, spotřebitele, marketingového výzkumu. V letech 1974–1985 pracovala v zahraničním oddělení Ústředního ředitelství Československého filmu Praha, a je autorkou propagačních materiálů československé kinematografie. Je prezidentka České marketingové společnosti; předsedkyně Asociace psychologů trhu; členka Evropské společnosti pro výzkum trhu a veřejného mínění; členka Českomoravské psychologické společnosti)

spolu s Ph.Dr. Karlem Voříškem (český televizní moderátor, od května 2013 působí na FTV Prima, dříve také ve zpravodajství TV Nova) 
11. 12. 2018 od 15.00 do 16:30
Téma ,,Osobní marketing.”

———————————————–


Robert Peňažka, reklamní stratég, marketér a vydavatel
22. 11. 2018 od 18.00
,,Jak najít smysl v reklamě.”
Čtvrtstoletí v reklamě a pořád v ní smysl nachází. Světoobčan, inovátor, iniciátor, milovník života, dětí a příběhů. Empatický posluchač druhých, věčný student, knihomol, šachista, kravmagista, funambulista. Po devíti letech končil jako šéf Leo Burnett Praha a založil agenturu Kaspen, aby po sedmi letech opět odešel a založil studio Yinachi. Hledá vášnivé klienty, propojuje světy komerce a umění. Stojí za projektem Kmeny. Vydává knihy. Vydává časopis Magnus. Je strejdou Kašpárka v rohlíku a festivalu Kefír.

———————————————–

Jan Gemrich, Head of Google Pay Marketing
27. 11. 2018 od 16:30 do 18:00
,,Věci, které se v hodinách marketingu nenaučil,
a na které jsem v Googlu narazil (a občas těžce doplatil).“

Jan Gemrich je absolventem VŠE. 5 leté studium mu trvalo jen 7,5 let. Momentálně působí v Googlu v Praze na pozici Head of Google Pay Marketing. Studenti měli jedinečnou možnost poslechnout si jeho pohled na marketing mezinárodní společnosti v praxi.

———————————————–

Lumír Kajnar, Idea designer a Brand architekt
8. 11. 2018 od 10:00
,,Logo jako ego značky.

Lumír Kajnar je grafickým designérem, tvůrcem log a poradcem v oblasti identity značek. Je absolventem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a kariéru začínal jako grafik v Young&Rubicam, následně v Leo Burnett. Za svou práci byl několikrát oceněn v českých i mezinárodních soutěžích. V roce 2005 vyhrál české kolo soutěže Young Lions. Posledních 11 let působí samostatně a je podepsán pod aktuálním logem České pojišťovny, České rugbyové Unie, českých skautů, taxislužby Liftago i své domovské univerzity. Dlouhodobě spolupracoval s pojišťovnou Kooperativa, filmovou produkcí Stillking a od roku 2016 s Letištěm Praha. Jeho návrh platebních karet pro Českou spořitelnu nosí v peněženkách přes 2 miliony Čechů. Několik let vyvěšuje na facebooku grafické glosy k aktuálním domácím i světovým událostem. Přednáška se týkala nejenom tématu konference Content First 2018.

———————————————–

Pavel Galík, Strategy&Digital Director, PHD
6. 11. 2018 od 15:00 do 16:30
,,Agenturní (R)evoluce.

Svět mediálních agentur prošel v poslední době rozsáhlou transformací. Díky intenzivním 10ti letem v agenturním světě měl možnost Pavel Gálík pozorovat změny na poli byznysu, technologií, ale i lidských kompetencí. Společně jsme se podívali, co konkrétního se v agenturním světě změnilo. Jaké nástroje dnes využívají agentury ke své práci (live demo). A kam bude pravděpodobně směřovat vývoj v průběhu následujících let. Z přednášky si studenti odnesli lepší představu o tom, jak vypadá moderní mediální agentura. Jaké dovednosti budou v blízké době na trhu práce nejvíce ceněné. A co dobrého může vzejít z něčeho tak negativního jako je hospodářská recese.

———————————————–

Emil Hakl, spisovatel a redaktor
25. 4. 2018 od 12.45 do 14.15
,,Jak se uživit jako spisovatel?”

Emil Hakl vystudoval Konzervatoř Jaroslava Ježka, přes řadu profesí se dostal i k práci reklamního textaře, dále pak publikoval v řadě časopisů (Tvar, Instinkt, Literární noviny, Aluze a další). Vedle sbírek básní publikoval soubory povídek a delší prózy (O rodičích a dětech, Let čarodějnice, Pravidla směšného chování, Skutečná událost). Vedle řady dalších ocenění obdržel dvakrát cenu Magnesia Litera.

Spisovatel Emil Hakl seznámil studenty se svou literární tvorbou, předal své zkušenosti, jak se uplatnit ve spisovatelském řemesle nejen autorskou tvorbou, ale i v literárních a dalších časopisech. Účastníci besedy získali rady, jak se s vlastním textem uplatnit v nakladatelství a pan Hakl se během diskuse zajímal také o vlastní tvorbu studentů.

———————————————–

Tomáš Varga, jednatel společnosti Publicis One pro střední Evropu
11. 4. 2018 od 18.00 do 19.00
,,Quo Vadis Digital?”

Byla představena historie, současnost a budoucnost digitálního marketingu, nové trendy v marketingu, využití dat a moderních technologíí v marketingu a využití umělé intelogence v marketingu, jak digitální marketing ovlivňuje chování spotřebitele a další zajímavosti.

———————————————–

Vladan Vaněk, redaktor a marketingový expert
11. 4. 2018 od 12.45 do 14.15
,,PR článek vs. publicistický článek.”

Vladan Vaněk má za sebou několikaleté působení převážně v médiích. Kariéru odstartoval v České televizi, kde jako redaktor zpravodajství pokrýval především domácí události. Několik let spolupracoval s vydavatelstvím Economia. Přispíval do Hospodářských novin, na server iHned.cz a také působil v oborovém týdeníku Marketing&Media. Byl součástí digitálního týmu sázkové kanceláře Fortuna, připravoval webový obsah, videa i internetové rádio. Vystudoval žurnalistiku se zaměřením na audiovizuální média na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.

Tématem přednášky byl text jako reklamí nástroj, odlišnosti práce s textem v žurnalistice a reklamním odvětví, profese novináře, copywritera a marketingového experta.

———————————————–

Vít Sukal, Global Media Lead ŠKODA AUTO
21. 3. 2018 od 18.00 do 19.00
,,I z Prahy se dá řídit svět!”
Vít Sukal představil oddělení mezinárodního marketingu tohoto významného automobilového výrobce a ukázal, jak tvorbu globálních marketingových kampaní ovlivňují nejnovější trendy v mediálním prostředí. Popsal fungování spolupráce centrály s jednotlivými státy, i jak tomu napomáhá globální mediální agentura a jaká témata se řeší mezi značkami v rámci VW GROUP.

———————————————–

Marek Hlavica, výkonný předseda AKA a ředitel mezinárodního festivalu reklamy PIAF
14. 3. 2018 od 18:00 do 19:00
,,Ego a byznys.”

Co je smyslem soutěží kreativity a efektivity. Nejznámější tuzemské a zahraniční soutěže. Zajímavé práce. Žebříčky a ratingy. Hvězdy a jejich selfmarketing. Soutěžní byznys založený na egocentrismu. A jak do toho
zapadá Noc reklamožroutů? To vše se dozvěděli studenti VŠKK.

———————————————–

Josef Formánek, prozaik, redaktor, reportér a cestovatel
20. 12. 2017 od 12.30 do 14.45

„Exotické kultury jako zdroj literární inspirace.”

Josef Formánek na začátku devadesátých let založil geografický magazín Koktejl, V současné době se věnuje výhradně autorské tvorbě, mezi jeho populární knihy patří Prsatý muž a zloděj příběhů nebo Létající jaguár.

Spisovatel a cestovatel Josef Formánek seznámil studenty nejen se svou autorskou tvorbou, ale také se zážitky z ostrova Siberut a dalších exotických krajů. Během přednášky proběhla krátká komentovaná projekce dokumentu, četba z nejnovější knihy Josefa Formánka a beseda otevřená všem dotazům k životu a dílu tohoto autora.

———————————————–

Jan Binar, CEO of McCann Worldgroup Praha
13. 12. 2017 od 17.00
,,Svět nápadů a značek ještě nikdy neskýtal tolik možností.”

Jan Binar působí od roku 1994 v komunikační agentuře McCann Erickson, ve které pracoval nejprve jako Account Executive, a postupně se propracoval až na pozici ředitele společnosti, kterým se stal roku 2004. Zároveň byl již ve třetím funkčním období zvolen prezidentem Asociace komunikačních agentur a je prezidentem EdComu. McCann poskytuje služby více než 30ti místním a mezinárodním klientům jako Baťa, Gambrinus, Kozel, L´Oréal, MasterCard, Nokian a Vodafone. Kampaně tvoří jak pro českýtrh, tak i pro celý svět. Žádná jiná agentura v Praze nezískala za posledních pět let tolik ocenění za efektivitu kampaní „Effie“ jako McCann. McCann se také může pyšnit zlatým a bronzovým lvem z festivalu Cannes, neprestižnější celosvětové soutěži kreativity, které získal v roce 2016.

———————————————–

Ivana Faryová, redaktorka, žurnalistka a šéfredaktorka pražské redakce Mladé Fronty DNES
13. 12. 2017 od 12.30 do 14.45
,,Žurnalistika v praxi a život novináře.”

Zkušená novinářka představí chod deníku Mladá Fronta Dnes, seznámí studenty se základními publicistickými žánry, osvětlí jaká je každodenní práce novináře a také vysvětlí fungování etiky a práva v novinářské praxi.

Zpět na specializace
Vyber si z dalších oborů