Aktuality

Absolventi: BcA. Dominika Hynková

5.10.2022

Dominika na VŠKK vystudovala vizuální tvorbu, následovalo magisterské studium. Zapojila se také do zakázek školní agentury – Kreativního Kanclu, což ji dovedlo až k realizaci výherního loga pro zámek Štiřín. To však není to jediné, na co může být Dominika pyšná – za zmínku stojí rozhodně i její postup do nominací na Národní cenu za studentský design, kterého dosáhla se svou bakalářkou Cider Bohemia. Více o své práci, která ji dostala až do této prestižní soutěže, nám prozradila v dnešním rozhovoru.

Na VŠKK máš za sebou bakalářský program vizuální tvorby, poté jsi navázala na magisterské studium. Čím si tě naše škola získala?
V ateliéru grafického designu jsem se cítila opravdu dobře, hlavně mi vyhovovalo zaměření ateliéru a způsob, jakým nás pedagogové vedou. Studium grafického designu mi dalo hodně zkušeností. Především jsem si rozšířila obzory a naučila se nad designem přemýšlet více komplexně. Také mám v ateliéru skvělé spolužáky a nechtělo se mi je opouštět :).

Patříš ke studentům, kteří se podílejí na zakázkách pro školní agenturu. V ateliéru Kreativního Kanclu jsi stvořila například i výherní logo pro zámek Štiřín. Můžeš nám popsat, jak tato spolupráce probíhala?
Zakázka pro zámek Štiřín nám byla zprostředkována skrze ateliér. Nejprve jsme postup konzultovali s naším vedoucím docentem Rindlerem. Připravili jsme různé návrhy log a jejich explikace. Poté následovala prezentace klientovi a ten vybral jedno finální logo. Poté jsem již spolupracovala přímo s paní Růžičkovou z Kreativního Kanclu. Upravila jsem logo do finální podoby a jednali jsme o dalších grafických materiálech, které by zámek potřeboval.

Jakým studentům bys doporučila navštívit Kreativní Kancl?
Komukoli, kdo by rád pracoval na reálné zakázce.

Ve své bakalářské práci se zabýváš vytvořením nové vizuální identity a designu balení produktů značky Cider Bohemia. Proč sis vybrala právě toto téma?
Chtěla jsem v rámci bakalářské práce vytvořit vizuální identitu pro českou značku, která se věnuje tradiční řemeslné produkci. Firma Cider Bohemia mě zaujala hlavně tím, že se jedná o sociální podnik. Zaměstnávají hendikepované a vyrábí řemeslný cider, který navíc vyhrál několik ocenění. Rozhodla jsem se je tedy oslovit, jestli pro ně nemohu udělat vizuální styl v rámci své bakalářské práce a oni souhlasili.

V rámci aktuálního ročníku mezinárodní soutěže Národní cena za studentský design 2022 tato tvá práce získala cenu Dobrý studentský design 2022. Jaké máš z toho pocity? A co ohlasy okolí?
Mám z toho velkou radost, je to pro mě samozřejmě čest. Já se obecně dost stydím svoji práci někde ukazovat, takže mě to moc potěšilo. Okolí mě v tomto příjemně podporuje.

Při tvorbě vizuální identity pro Cider Bohemia využíváš venkovských motivů, tématu romantického bohémství a české krajiny. Byl to tvůj prvotní nápad, nebo jsi k této představě došla až později?
Zezačátku jsem pro Cider Bohemia vytvořila tři různé vizuální cesty. Nechala jsem je, aby si sami vybrali, co je jim nejbližší. Ale sama jsem doufala, že si vyberou právě tenhle typ vizuálu, který se inspiruje „českým bohémstvím“, jelikož mi byl nejbližší.

Jak probíhala práce na spotu?
Původně jsem žádný spot ani točit nechtěla. Plánovala jsem pouze fotit produktové fotografie. Moje kamarádka mě ale donutila k tomu, abych při focení i něco natočila, a tak jsem z těch pár záběrů poté sestříhala krátké video k obhajobě. Zpětně bych to o něco více promyslela a nechala ho natočit profesionálním kameramanem, ale nečekala jsem, že ho ještě někdy někdo uvidí. 😀

Můžeš nám prozradit, kolik času přibližně tvá práce zabrala a co v ní pro tebe bylo největší výzvou?
To se těžko odhaduje. Na samotné bakalářce jsem pracovala asi sedm měsíců. Ale se Cider Bohemia spolupracuji dodnes. Postupně se snažíme vizuální styl realizovat. Největší výzvou bylo vymyslet motivy jednotlivých ilustrací a pak je samozřejmě nakreslit. Kreslit jednotlivé etikety mi trvalo výrazně delší dobu, než jsem čekala.

Je něco, co by při pohledu na tvou práci vnímal amatérský divák jako snadnou „maličkost“, ale přitom to bylo obtížné realizovat?
Asi vymýšlení samotného logotypu. Tak aby v něm nebylo na první pohled viditelné jablko a nepůsobilo „lacině“.

Co bys poradila studentům, kteří by se v budoucnu chtěli zabývat stejným oborem jako ty?
Nebát se zkoušet nové věci. Prostě si trochu hrát a pořád zkoušet a zkoušet. Člověk tak objeví spoustu jiných cest, které by ho na první dobrou nenapadly.