Osobnosti VŠKK
Patříte mezi novináře, redaktory a rádi byste ve svých publikacích využili názory předních odborníků z oboru? Využijte možnost jednoduše kontaktovat pedagogy VŠKK, profesionály na poli školství, marketingu, umění i literatury.
Výčet našich hlavních odborníků včetně jejich zaměření najdete níže.
V případě zájmu nebo dotazů využijte kontakt:
Mgr. Petra Zadražilová, zadrazilova.petra@vskk.cz
Ing. Dana Janovská
Zkušená profesionálka v oblasti zábavy, médií, filmu a kreativity. Specializuje se na strategické a finanční řízení mediálních a obchodních společností. Pracovala jako výkonná ředitelka společnosti Warner Bros. Entertainment a je rektorkou VŠKK.
Oblasti a témata
VŠ vzdělávání, spolupráce VŠ a praxe, akreditace MŠMT, financování vysokých škol, profesní vzdělávání, filmový průmysl
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Dana Janovská se po absolvování VŠE stala finanční ředitelkou ve společnosti Warner Bros. Entertainment, s.r.o. V roce 2006 se stala výkonnou ředitelkou stejnojmenné společnosti, kde se věnovala především vedení distribuční strategie více než 300 filmových titulů určených pro uvedení do České republiky. Je členkou Unie filmových distributorů, České protipirátské unie a mnoha dalších organizací.
Bc. Jaroslav Malina
Člen prezidia Asociace komunikačních agentur a zkušený odborník na reklamní komunikaci a budování značek. Spolupráce se značkami jako Vodafone, Mastercard, Porsche mu přinesla ocenění z prestižních soutěží jako EFFIE a Cannes Lions.
Oblasti a témata
reklamní komunikace, budování značky, management, online marketing, PR, moderní marketingové nástroje, automatizace a mnoho dalších
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V marketingu se pohybuje před patnáct let. Aktuálně vede jako Chief Communications Officer komunikační pilíř skupiny Publicis Groupe, do kterého spadají reklamní agentury Leo Burnett, Saatchi & Saatchi a MSL. V rámci této profese se podílel na kampaních pro klienty typu Vodafone, Mastercard, Porsche CEE, Nokian Tyres, Opel, Air Bank, ING, Raiffeisenbank, HSBC, Opel, Billa, KMV, Philip Morris International, ASAHI, Heineken, ČAP, ČD, ČSÚ, McDonald’s a pro mnoho dalších. Je členem prezidia AKA (Asociace komunikačních agentur). Mezi jeho profesní úspěchy patří mnohá ocenění z oborové soutěže EFFIE nebo ocenění z prestižního festivalu Cannes Lions. V soutěži EFFIE také působil několikrát jako porotce, a to i v její mezinárodní variantě.
MSc. Jiří Jón
Špičkový odborník na online marketing a strategické budování značek. V prestižní agentuře Ogilvy má na starosti komunikační strategie klientů. Jeho profesionální úspěchy byly oceněny cenami EFFIE Award a ADC Awards tzv. Louskáček.
Oblasti a témata
on-line marketing, brandové strategie a expertízy, komunikační strategie, brand experience a marketingová efektivita
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Jiří Jón působí v oboru již přes deset let, své zkušenosti sbíral i na mezinárodním poli – získal magisterský titul na Boston University v oboru reklamy. Působil na strategických a accoutských pozicích například ve firmách Nydrle (nyní Publicis Groupe), VCCP a v současné době působí v agentuře Ogilvy. Ve volném čase pomáhá také menším značkám zviditelnit se. Začínal na pozici strategic planner, pak byl povýšen na seniora a poté na Consulting Directora. Nyní vedu oddělení strategie a consultingu a jedná se o největší agenturní strategický tým v ČR.
Je také častým porotcem EFFIE AWARDS (v České republice i v rámci Evropy), primárně v oblasti efektivity marketingu. Současně EFFIE AWARDS také vede metodicky za agenturu Ogilvy.
Mezi jeho profesní ocenění patří například EFFIE AWARD, Louskáček, ADC Awards. Mezi jeho úspěšné reklamní kampaně patří například Krušovice, Březňák, Orion, Air Bank, Raiffeisen Bank, Kolaloka, Studentská pečeť, Kolovna, NeoVize, Indiana Jerky a mnoho dalších.
Ing. Josef Vojta
Uznávaný Brand Consultant s více než 30 lety zkušeností v reklamním světě. Spolupracoval s předními značkami jako Apple, Coca-Cola a Philips. Držitel mnoha prestižních ocenění EFFIE a zakladatel komunikační agentury The Brand Plan.
Oblasti a témata
přesvědčování a ovlivňování, behaviorální ekonomie, neuromarketing – aplikace moderních poznatků o tom, jak se rozhodujeme, do komunikační praxe, psychologie reklamy a komunikace, řízení značky obecně, řízení značky specificky – place branding – tvorba značek místa (města, regiony, …), politický marketing
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V reklamním průmyslu působí Josef Vojta již třicet let, od roku 1993 pracoval jako copywriter, následně se soustředil na marketingovou strategii (Account Planner, Strategy Planner). Mimo jiné má na kontě také řízení pražské a bratislavské kanceláře v rámci 10. největší komunikační agentury na světě – TBWA. Pracoval pro klienty jako Apple, Sony Playstation, Nissan, Nivea, Henkel, Absolut vodka, ČMSS, Česká spořitelna, Budvar, Michelin, Živnostenská banka, Coca-cola, Philips, Tchibo a mnoho dalších.
Na svém kontě má také mnoho cen Effie. Ocenění mu přinesla také práce v agentuře Chiat/Day, která je tvůrcem nejslavnější kampaně 20.století (Apple Think different), jejíž zakladatel Jay Chiat byl ikona reklamní efektivity.
Úspěchy mu přineslo také působení v agentuře McCann a v jeho vlastní komunikační agentuře – The Brand Plan.
Překládá rovněž odborné publikace a kromě VŠKK přednáší také na VŠE, FMK a Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
MgA. Martin Hovorka
Tvůrčí odborník na animaci a vizuální efekty. Spolupracoval s Českou televizí, podílel se na tvorbě reklam a filmů. Získal mnoho ocenění ve filmovém průmyslu a aktivně přispívá ke kreativnímu rozvoji animovaného filmu.
Oblasti a témata
animace, televizní a filmová produkce, postprodukce, produkce v oblasti gamingu, audiovize
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V roce 2019 vystudoval FAMU, kde se v rámci studia věnoval oboru produkce. Již při studiu pracoval jako asistent producenta a produkce na celovečerním filmu Jana Švankmajera Spiklenci slasti. O rok později založil studio Eallin, v němž pracuje jako jednatel a CEO dodnes.
K jeho největším úspěchům patří skutečnost, že se mu podařilo vybudovat studio s mezinárodním přesahem, které působí ve čtyřech zemích – České republice, Slovenské republice, Velké Británii a Japonsku.
Dlouhodobě spolupracuje také s ČT, například na výrobě TV magazínů či výrobě 3D večerníčku v koprodukci. Aktuálně v sesterské společnosti Eallin TV dokončuje celovečerní dokument Davida Čálka – Stop time. Pracoval také u hrané produkce – podílel se na vytváření desítek hraných reklam a filmů (např. Lotrando a Zubejda).
Je členem Asociace animovaného filmu, Rady animovaného filmu a také pracuje jako expert Rady Státního fondu kinematografie.
Martin Charvát
Kreativní vizionář a odborník na reklamu a komerční komunikaci. Stojí za úspěšnými kampaněmi pro české i mezinárodní značky, jako Red Bull, Škoda Auto a T-Mobile. Je členem prestižních organizací ADC, Creative Copywriters’ Club a D&AD.
Oblasti a témata
veškeré oblasti komunikačního oboru od malých kampaní pro místní klienty v malých specializovaných týmech (online, sociální sítě, BTL) po globální kampaně ve velkých mezinárodních týmech
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V reklamním oboru pracuje od roku 1994 až po současnost. Soustředí se především na tvorbu reklamních kampaní a to jak mezinárodních (Red Bull, Google Chrome), tak globálních (Pilsner Urquell, Škoda Auto, Penny Market, GE Money Bank a další). Mimo jiné se angažuje také ve tvorbě českých kampaní pro klienty Okay elektrospotřebiče, Linka bezpečí, BESIP Ministerstvo dopravy, Vodafone ČR, T-Mobile, Equa Bank a mnohé další.
Mimo jiné pracuje také na politických kampaních (v oblastech místní, parlamentní, senátní, prezidentské i evropské politiky).
Je členem organizací ADC České republiky (2009–2013 člen výkonného výboru), Creative Copywriters’ Club (zakládající člen) a D&AD (Velká Británie). Pracoval ve společnostech jako Leo Brunett, Mark BBDO, HAZE, BBDO Network a další.
Je spoluautorem publikací Co je české, to je hezké, Jak být sexy a nebýt sexistický, Marketingová komunikace aneb jak komunikovat na našem trhu, Zbornaplaz, Adolf Born a Christian Morgenstern a Mé dětství v socialismu.
MgA. Miroslav Roubíček
Zkušený grafický designér, spoluzakladatel studia Colmo. Jeho práce zahrnuje významné projekty pro města, muzea a mezinárodní konference, vytvořil například vizuální identitu pro mezinárodní konferenci ICOM nebo festival Pražské jaro.
Oblasti a témata
Branding, Art Directing, Corporate identity design, značka/logo, expoziční design, design publikací, typografie, částečně digitální design
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Po absolvování UMPRUM (ateliér Písma a typografie) se stal Art Directorem v Saatchi&Saatchi a poté v Young&Rubicam či v Agentuře Gratis a v roce 2008 spolu s Markétou Hanzalovou založil studio Colmo. V rámci tohoto studia pracoval například na vizuální identitě pro města Nymburk a Kadaň (včetně doprovodných přednášek), na vizualitě expozic pro Národní muzeum, na mnoha výstavách pro Uměleckoprůmyslové museum v Praze, Oblastní galerii Liberec, na komplexním brandingu mezinárodní konference ICOM či aktuálně na vizuální identitě festivalu Pražské jaro.
Působí také jako porotce na mnoha soutěžích (Louskáček/Art Directors Club, BrandRun Social Design Media Contest, Národní cena za studentský design a další).
Mgr. et Me. Nikola Chrenčíková Pařízková
Odbornice v oblasti komunikace, managementu médií a strategického řízení. Patří mezi úspěšné profesionály, kteří převzali významný mediální a telekomunikační holding – mediální skupinu POHODA a Multiplex 24.
Oblasti a témata
management, strategické řízení, komunikace v médiích, telekomunikace
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V akademickém prostředí se pohybuje 14 let, z toho 9 let působila v Brazílii na Federální univerzitě v Riu de Janeiru v oboru politické ekonomie. Z hlediska odborné působnosti má zkušenosti nejen mezinárodní, ale také v rámci působení v českých médiích (přes 10 let). K jejím největším úspěchům patří převzetí mediálního a telekomunikačního holdingu (Mediální skupina POHODA a Multiplex 24). Do tohoto holdingu patří například Rádio Čas, Rádio Dálnice, RADIOmat, Relax TV, REBEL ROCK TV, Info TV, ltv plus, projekt Pod povrchem a další.
JUDr. Petr Majerik
Uznávaný marketingový odborník, během své kariéry spolupracoval s předními společnostmi, jako jsou McDonald’s, Volkswagen Group a Procter & Gamble. Je aktivním členem odborných porot a pravidelně publikuje články v marketingových titulech.
Oblasti a témata
plánování médií, nákup médií, mediální výzkumy, klientský servis, ekonometrické modelování, management, marketing, reklama, mediální trh (TV, tisk, rádia, venkovní reklama), marketingové vzdělávání
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Petr Majerik vystudoval práva na Univerzitě Karlově a již více než dvacet pět let se věnuje problematice marketingu, reklamy a médií.
Na začátku své profesní kariéry působil v reklamních agenturách DDB Needham a DMB&B. Mezi jeho klienty patřily společnosti Masterfoods, McDonald’s, Volkswagen Group nebo Procter & Gamble.
Jeho zájem o mediální trh a plánování a nákup médií ho přivedl do mediální agentury Carat, kde strávil jedenáct let a stal se jejím Managing Directorem. Dva roky také vedl mediální agenturu ZenithOptimedia.
Zkušenosti na straně zahraničních i lokálních klientů sbíral jako partner poradenské společnosti Media Strategy. Zájem o poznání mediálního trhu z různých úhlů pohledu a v širších souvislostech ho posléze přivedl na stranu médií. Čtyři roky vedl české zastoupení mediálního zastupitelství Atmedia, které zastupovalo třicítku zahraničních i tuzemských tematických televizí, jako například AXN, Disney Channel, National Geographic nebo Óčko. V roce 2015 řídil ve vydavatelském domě Economia divizi byznys developmentu, která se podílela na projektech DVTV a Aktuálně TV.
Od roku 2015 působí jako nezávislý marketingový konzultant pod značkou Media Coach.
Petr Majerik je členem odborných porot (P.O.P. STAR, Superbrands,…) a pravidelně publikuje své články v marketingových titulech. Od počátku nového milénia se rovněž věnuje výuce začínajících marketérů na vysokých školách i přednáškám pro komerční subjekty.
MgA. Tomáš Třeštík
Známý český fotograf a kameraman s přes dvacetiletou zkušeností v komerční a portrétní fotografii. Je také autorem odborné publikace „Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie“.
Oblasti a témata
reklamní, komerční a portrétní fotografie, sociální sítě a jejich propojení s profesí (např. Facebook a Instagram)
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Tomáš Třeštík pracoval na mnoha úspěšných projektech. Jedním z nich je například focení obálek pro časopis Reportér Magazín či focení kalendářů pro klienty jako Sport Invest, firma Jakub a další. Spolupracoval také na mnoha reklamních kampaních. Ve své profesi se mimo jiné věnuje i přednáškám či workshopům.
Publikoval také autobiografickou knihu Po povrchu (Motto, 2020). Připravil také odbornou publikaci s názvem Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie (Atemi, 2002) a spolupracoval na knize (autor fotografií) Katka – příběh narkomanky (Motto, 2020).
Mgr. Zuzana Říhová, Ph. D.
Renomovaná expertka na českou literární avantgardu a modernismus. Vedla katedru bohemistiky v Oxfordu a je ředitelkou Prague School of Creative Communication. Je také nositelkou prestižní ceny Magnesia Litera.
Oblasti a témata
avantgarda a modernismus v širším evropském kontextu, současná česká literatura, literární teorie, angloamerický modernismus, současná věda a výzkum v humanitních vědách
Podrobnější informace
Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Zuzana Říhová se zabývá především českou literární avantgardou a modernismem.
Publikovala monografii Vprostřed davu. Česká avantgarda mezi individualismem a kolektivismem (Academia, 2016) a antologii avantgardní prózy Neplač, vstaň a střílej! Próza české poválečné avantgardy (Akropolis, 2016). Debutovala básnickou sbírkou Pustím si tě do domu (Dauphin, 2016), prozaicky novelou Evička (Dauphin, 2018) a knihou Cestou špendlíků nebo jehel (Argo, 2021), která byla navržena na cenu Magnesia Litera.
Připravila také edici korespondence Milady Součkové, zahrnující mj. dopisy Jindřichu Chalupeckému, teoretiku Skupiny 42. Je též autorem mnoha odborných článků vztahujících se k angloamerickému modernismu. Je nositelkou ceny Postdoctoral Fellowship of the Czech Academy of Sciences, Distinguished Researcher Award (r. 2013).