Aktuality

Vyučující: Petr Václavek

29.11.2021

Dnes jsme si pro vás připravili rozhovor s vyučujícím Intermediální tvorby, markeťákem a podnikatelem Petrem Václavkem. Petr založil několik technologických start-upů a má za sebou také pár velmi úspěšných kampaní. V současné době je jeden ze zakladatelů start-upu IKISEQ, do kterého zapojil i studenty v rámci předmětu Intermediální tvorba. Je skutečným nadšencem do světa businessu, miluje nové příležitosti a tuto vášeň se snaží předávat i studentům.

Jak jste se dostal k vyučování na VŠKK?
Jednoho dne jsem si řekl, že je na čase něco z toho, co jsem se za ta léta naučil, vrátit a začal se zajímat o možnosti výuky. Poměrně rychle jsme se potkali a domluvili na VŠKK.

Jaká je podle Vás největší výhoda VŠKK?
Samotné akademické vzdělání bez možnosti „hands on“, čili vyzkoušení si skutečných zadání a práce na nich má jen poloviční kvalitu, čili největší přidanou hodnotu vidím v možnosti reálné práce pro reálné klienty.

Učíte Intermediální tvorbu. Co se snažíte na tomto předmětu předat studentům?
Především v ní otvíráme taje start up podnikání, co to znamená založit start up, jak uchopit jeho komunikaci, jak postavit dobrou byznysovou a komunikační strategii… to všechno vnímám jako velmi podstatné pro budoucí rozvoj.

Chtěl byste se v rámci VŠKK věnovat vyučování ještě jiného předmětu? Jakého?
Moc bych rád, ale práce na full-time a k tomu čtyři start-upy mě trochu limitují s časem.

Jak jste se dostal k podnikání?
Zpětně si skoro vlastně ani nevzpomínám na dobu, kdybych něco nepodnikal. Moje povaha je taková, že bych asi umřel. Takže odpověď zní: Hned jak to šlo.

Založil jste několik tech startupů. Co byste poradil lidem, kteří chtějí začít podnikat?
Hlavně začít. Přestat mluvit a začít. Velmi doporučuji nastudovat si (nebo ideálně zažít) izraelský koncept nazvaný “Start-up Nation“ – mně osobně změnil měsíční pobyt v Izraeli od základů pohled na život i podnikání.

Co je klíčem k úspěšné business kariéře?
Za mě asi vytrvalost. Nebát se to pořád dokola zkoušet. A když to vyjde, tak být pokorný.

Jste autorem několika úspěšných kampaní. Na kterou z nich jste nejvíce pyšný?
Nejvíc mě bavila kampaň pro Národní galerii, kde jsme spojili výjimečnou výstavu francouzských impresionistů s výjimečným absintem Martina Žufánka a etiketou od Aleše Najbrta. Celé to fungovalo jako fundraising – za měsíc jsme vybrali pro Národní galerii 1 500 000 Kč a byla to krásná a čistá práce.

Změnil Vás business v něčem? A v čem?
Rozhodně v tom, že víc vím, kdo jsem a čeho jsem/nejsem schopen (v negativním i pozitivním slova smyslu).

Co byste vzkázal studentům marketingu na VŠKK?
Nebojte se a nekraďte. (Ono se toho zas tolik od doby Masaryka nezměnilo).

Foto: IKISEQ

Autor rozhovoru: Kristýna Bláhová