Aktuality

Vyučující: Ing. Zdeněk Hašek

26.9.2022

Ve školním roce 2021–2022 spustila Vysoká škola kreativní komunikace Kombinované studium v oboru marketingu, které umožňuje studentům skloubit výuku s prací. V této souvislosti jsme položili několik anketních otázek vybraným pedagogům z praxe, kteří na VŠKK přednášejí jak v denním, tak v kombinovaném studiu.

Ing. Zdeněk Hašek
Na VŠKK vyučuje Základy marketingu a Marketing 21. století. Přes 20 let pracoval jako marketingový manažer ve zvučných firmách, nyní konzultuje, vyučuje na VŠ a také pracuje jako realitní makléř.

Jaký předmět v Kombinovaném studiu vyučujete a co je jeho hlavní náplní?
Vyučuji Marketing 21. století, který navazuje na Základy marketingu. Jde více do hloubky, používá více příkladů z praxe, je zaměřený více na on-line marketing a také připravuje studenty na praktickou aplikaci marketingu ve firmách – umí si spočítat marži, návratnost investice, konverzní trychtýř nebo sestavit marketingový plán.

Liší se na základě vašich zkušeností nějak studenti denního a Kombi studia VŠKK a pokud ano, tak v čem?
Studenti Kombi studia lépe chápou, jak mohou znalosti aplikovat v praxi. Můžeme diskutovat konkrétní potřeby a problémy, které ve svých firmách denně řeší. A připadá mi, že si i nabytých znalostí více váží.

Upravil/a jste kvůli tomu nějakým způsobem průběh výuky?
Hlavní rozdíl je v tom, že na Kombi studiu mám polovinu času vše odvykládat a vysvětlit, takže musím jet rychleji a zaměřovat se na to nejpodstatnější. Studenti musí studovat i doma, mají k tomu sepsanou oporu předmětu plus jednotlivé prezentace na všechna témata. Výuka je i více interaktivní a praktická, diskutujeme věci z jejich pracovní praxe. A také více počítáme. Pro někoho to může být neoblíbená disciplína (kdo nemá rád matematiku, jde studovat marketing…), ale brzy pochopí, že bez čísel nejde dělat kvalitní marketing.

Má podle vás smysl vzdělávat se v marketingové branži i při práci?
Určitě. To sepětí teorie s praxí je naopak velmi vhodné, protože studenti mohou nabyté znalosti hned aplikovat. Také vědí, kde mají mezery a co přesně se potřebují doučit. A oceňují třeba i to, že pokud budou umět sestavit efektivní marketingový plán, tak budou pro své zaměstnavatele cennější.