Aktuality

Vyučující: Čestmír Benda

3.1.2022

Vyučující Specifik reklamního průmyslu a bývalý CEO firem jako je Tanagra nebo známé agentury Ogilvy Čestmír Benda je svérázným, ale skutečným odborníkem ve světě reklamy. To ostatně také dokazují i získaná ocenění jako Effie, kreativní ocenění Golden Drum či dokonce Louskáček.

Jak jste se dostal k tomu, že vyučujete na naší škole?
Zavolal mi Petr Majerik, zda bych nebyl tak laskav a já neprozřetelně kývl. 🙂

Jaká je podle Vás největší výhoda VŠKK?
Kontakt studentů s reálným světem komunikace.Skvělé až výborné zázemí.
Kvalitní sebeprezentace školy, což by absolventům mělo usnadnit vstup na trh práce.

Vyučujete Specifika reklamního průmyslu. Co chcete v tomto předmětu studentům předat jako hlavní?
Reklama není umění, je to řemeslo. Řemeslo vyprávění vtipů. Bez strategie komunikace se plácáte v „nápadech“, což je neštěstí našeho oboru.

Jak jste se dostal k reklamě?
Omylem. Dlouhý příběh pro nudné večery u krbu.

Změnil Vás marketingový svět osobnostně?
Ano. Jsem otrlejší, cyničtější.

Co je podle Vás klíčem k dobré reklamě?
Strategie, kreativita na hraně, respektive odvaha vyprávět příběhy jinak, než to vypráví 99% konkurentů.

Jak v dnešní době uspět na poli reklamy?
Mít strategii, kreativitu na hraně, respektive mít odvahu vyprávět příběhy jinak, než než to vypráví 99% konkurentů.

Čeho si ve svém dosavadním kariérním životě ceníte nejvíce?
Barevnost, různorodost práce, kaviár a ústřice, prostitutky, drogy. Skvělý!

Co byste vzkázal studentům?
Co z nás, lektorů a profesorů „nevyrazíte“, to nedostanete. Česky to je „líná huba, holé neštěstí“.

Foto: lifenetdesigning.info

Autor rozhovoru: Kristýna Bláhová