Aktuality

Studenti: Bc. Iveta Valentová

7.3.2022

Svou kariéru rozjížděla v rámci práce pro agenturu WMC/GREY, kde měla na starosti hlavně sociální sítě. Objevila v sobě podnikatelského ducha a nyní se jako freelancer věnuje digital marketingu a brand buildingu. Že je Iveta pro tento obor jako stvořená si ověřila i v soutěži Young Lions, ve které vyhrála slovenské národní kolo. Nicméně mimo kariéry markeťačky hraje velkou roli v jejím životě také hudba. Co pro Ivetu znamená a chtěla by se jí věnovat? A co dnes frčí v oblasti marketingu? To vše a mnohem více v rozhovoru níže.

Díky čemu jsi se rozhodla zrovna pro VŠKK?
VŠKK mě zaujala tím, že i v rámci magisterského studia nabízí předměty zaměřené na praxi. To není úplně obvyklé, magistr zpravidla bývá spíše o teorii. Byla jsem nadšená z představy, že se na vysoké škole budu moct učit SEO nebo brand building a že tyto předměty budou vyučovat lidé, kteří mají v dané oblasti prokazatelné praktické zkušenosti.

Studuješ kreativní marketing a komunikaci. Co ti naše škola dala, kromě dalších vědomostí?
Především rozšíření sítě kontaktů, což je podle mě v našem oboru opravdu hodně důležité.

Jaký je hlavní důvod, proč bys VŠKK doporučila novým zájemcům?
Nabídka moderních specializací a výběr volitelných předmětů, které reflektují aktuální dění v daných odvětvích. To vnímám jako nejsilnější stránku VŠKK.

Již v době nástupu jsi pracovala pro agenturu WMC/GREY, kde jsi měla na starosti sociální sítě. Jak jsi se již takto brzy k práci dostala?
Po bakalářském studiu jsem se přestěhovala do Prahy a snažila se najít práci v agentuře. Agenturní svět mě lákal už dlouho a chtěla jsem si ho vyzkoušet i kvůli tomu, že mi připadal jako nejlepší příležitost se toho hodně naučit. Stálo to nějaké úsilí a čas, ale nakonec jsem se dostala právě do WMC/GREY. Myslím si, že nejvíce mi pomohlo, že jsem byla celkem aktivní již během studia bakaláře. Měla jsem za sebou už alespoň trochu praxe, primárně o kterou se všichni potenciální zaměstnavatelé zajímali.

Co tvá pozice v agentuře vlastně vše obnášela?
Na starosti jsem měla sociální sítě klienta Penny Market. To obnášelo tvorbu strategie, obsahových plánů a zejména plánování, exekuci a vyhodnocování všech příspěvků v rámci kampaní i mimo ně. Součástí byl také copywriting a community management. K tomu jsem ještě částečně spravovala obsah webu pro klienta PEPCO.

Nyní se jako freelancer věnuješ digital marketingu a brand buildingu převážně pro e-shopy se sportovním zbožím. Jaké byly tvé začátky freelance kariéry? Co bys poradila studentům, kteří by chtěli také začít pracovat sami na sebe?
Pracovat sama na sebe jsem si zkusila už v průběhu bakalářského studia. Jako velké množství mých vrstevníků jsem hledala nějaký přivýdělek, abych si mohla vysokoškolská léta užít naplno. Že je mi freelancing bližší než plný úvazek jsem si však pořádně uvědomila až při následné práci v agentuře.
Studentům, kteří by chtěli začít pracovat sami na sebe, bych poradila, aby se toho nebáli a začali co nejdříve. V dnešní době se s trochou snahy dají všechny potřebné informace přehledně najít na pár stránkách, které se freelancingu věnují. Tím, že začnou již teď, budou mít možnost zjistit, jestli jim tento režim (ne)sedí a získají tak náskok.

Na co jsi ve své dosavadní kariéře nejvíce pyšná?
Největší radost mi udělala výhra slovenského národního kola Young Lions 2021 v kategorii Print a následná reprezentace na hlavní soutěži v Cannes. Byla to naše první účast v Young Lions, z níž se stala super zkušenost.

Ve volném čase se zabýváš také hudební produkcí a DJingem. Co pro tebe znamená hudba? Chtěla by jsi se tomuto směru věnovat i do budoucna?
Do tajů hudební produkce a DJingu jsem začala pronikat teprve před pár měsíci, takže jsem ještě pořád na začátku. Z pozice posluchače pro mě hudba už od malička znamená mnoho, a to zejména kvůli tomu, jak se přes ni dají vyjadřovat a sdílet emoce. Asi právě to mě přivedlo k myšlence, že bych se hudbou mohla zkusit zabývat i jako tvůrce. V tomto roce chci pokračovat v tom, co jsem zahájila loni a uvidíme, kam až mě to zavede.

Co je v dnešní době nejvíce populární v oblasti social media marketingu, a vlastně marketingu obecně?
Vlivem událostí posledních dvou let se rapidně zvýšila důležitost a oblíbenost e-commerce. V oblasti sociálních sítí z mého pohledu nejvíce jedou videa a TikTok.

Jaký by měl být dle tebe dobrý markeťák osobnostně?
Marketing je skvělý právě v tom, že se v něm mohou najít různé typy osobností. Zjednodušeně řečeno, introvert může být dobrým markeťákem stejně jako extrovert, podstatné je vybrat si to správné zaměření. Například u kreativce se bude pravděpodobně očekávat jiná povaha než u analytika. Za zásadní vlastnost společnou pro všechny markeťáky bych ale označila nebát se zkoušet nové věci.

Co bys vzkázala uchazečům o studium na VŠKK?
Pokud hledáte vysokou školu, na které budete mít prostor se v průběhu výuky i ve svých pracích osobně vyjádřit, je pro vás VŠKK ta pravá.

Autor rozhovoru: Kristýna Bláhová