Aktuality

Absolventi: Bc. Linda Trejtnarová

16.5.2022

Linda Trejtnarová vystudovala obor Kreativní marketing a komunikaci, který si ji získal především díky svému praktickému založení. Také pracovala ve školní agentuře Kreativní kancl, ve které získala velmi všestranné zkušenosti. Momentálně je na pozici account executive v marketingové agentuře WMC/GREY. Linda nám povyprávěla o své hudebně založené bakalářské práci, současném zaměstnání i o zálibách, kterými vyplňuje volný čas.

Proč ses rozhodla studovat právě na VŠKK?
Hledala jsem obor managementu, který by měl přesah do kulturně-umělecké či marketingové sféry.

Co vše ti naše škola dala?
Hodně velmi dobrých kontaktů, a nejen to. Mnozí zde mi byli skvělými mentory i kamarády a pomohli mi v pracovním světě už mnohokrát.

Studovala jsi Kreativní marketing a komunikaci. Ovlivnila VŠKK tvůj pohled na marketing?
Na oboru mě bavilo zejména to, že jsem si v průběhu studia mohla klást reálné otázky i výzvy ze života, který mě čekal. Mohla jsem si utřídit, kde přesně stojí mé hodnoty nebo vyzkoušet tvořit, soutěžit a organizovat už při studiu. Zároveň jsme se neutápěli v teoriích, ekonomii, účetnictví a právu, ale naopak jsme dostali ze všeho základ a mohli se věnovat tomu, jak přistoupit k managementu komunikace prakticky a všestranně.

Získala jsi certifikát VŠKK. V čem ti pomohl?
Měla jsem ho s sebou na všech pohovorech a myslím, že to je k CV pro zaměstnavatele u absolventky skvělá záruka toho, že opravdu má ty reálné zkušenosti, o kterých tam mluví nebo píše. A taky, že je to velmi proaktivní typ člověka, který moc nelení a rád se rozvíjí.

Tvá bakalářská práce se týkala analýzy role populární hudby v kontextu marketing managementu a digitální revoluce. Jak bys v tomto směru zhodnotila současnou populární hudební scénu? Vnímáš nějakou změnu?
V poslední době jsem o svojí bakalářce hodněkrát přemýšlela. Někde na konci docházím k závěru, že další krok populární hudby by mohl být právě odklon od zpěvu v angličtině. Myslím, že se to teď, o dva roky později, celkem potvrzuje – alespoň v mojí sociální bublině se objevuje hodně oblíbených interpretů, kteří zpívají například španělsky.

Pracovala jsi v Kreativním kanclu. Čím vším ses ve školní agentuře zabývala?
Řekla bych, že šlo především o všestrannost. Byť jsem měla pozici marketingové specialistky a komunikovala projekty s klienty i studenty, tak jsem musela ve studentské agentuře hodně improvizovat a pomáhat tam, kde to bylo zrovna nejvíce potřeba. Pracovala jsem pro hodně značek (Koli, BOSCH, Lesy ČR, Nadaci Jedličkova ústavu, Sev.en Energy, UOL Účetnictví, Cestu ven a mnoho dalších) a zpětně bych to popsala tak, že jsem si vyzkoušela demoverzi práce account direktorky, především account manažerky a taky account executive, copywritera i idea makera. Všechno se mi teď nesmírně hodí!

V marketingové agentuře WMC/GREY zaujímáš pozici account executive. Popsala bys nám cestu, která k tomu vedla?
Na pohovor do Grey jsem se dostala díky doporučení Petra Laštovky, se kterým jsem zrovna v té době pracovala v KK, protože chvíli vedl naši studentskou agenturu. Petr i Yaro mi byli oba dva v KK super mentory, oporou i kamarády a opravdu si jejich pomoci moc vážím. V Grey bych řekla, že jsem kromě zkušeností možná zabodovala svojí hyper puntičkářskou a proaktivní prezentací na pohovoru. 😀 Ale taky to bylo na obou stranách hodně o osobním pocitu, protože teď po čase můžu říct, že jsme dobře postavená parta stejně naladěných lidí. Takže to asi Martina (naše account direktorka) poznala, když mě přijímala.

Jaký úspěch tě ve tvé dosavadní kariéře potěšil nejvíc?
Zatím jsem ještě ve fázi, kdy mě těší každý den, kdy se s holkama u práce smějeme. Takže největší úspěch je, že jsme v Grey na správném místě. V druhé řadě mě taky občas potěší, když nějaký můj nápad, který jen tak přihodím v procesu do tvorby, pochválí klient na měsíčním reportu.

Zabýváš se také kresbou a jinými výtvarnými technikami. Jak ses k tomuto koníčku dostala?
Řekla bych, že jsem si tahala pastelky a blok na výlety autem už odjakživa. Hodně technik mě naučili už v ZÚŠ, kde jsem se věnovala hlavně sochařství. Dneska je pro mě tvoření čehokoliv nejlepší únik od stresu, taková meditace off-screen. No a taky jsem strašně ráda, když někoho nečekaně potěším. Třeba přáním z linorytu na míru, zabere mi to pár minut a vypadá to pěkně.

Které další činnosti ti pomáhají k „vyčištění hlavy“?
Rozhodně mi pomáhá ještě sport a hlavně běh, když je na to čas. Ale v poslední době, co mám nejlepšího parťáka na všechny blbiny, svého přítele, zpátky z Dánska, tak hodně chodíme pěšky přírodou. Většinou tak, že sbalíme v sobotu ráno batoh a jedeme prvním vlakem na ceduli na Hlavním nádraží někam za Prahu, a pak se snažíme do neděle dojít zpátky. Mimo to bych řekla, že je pro mě taky skvělá úniková aktivita desková/karetní hra u piva nebo něco dobrodružného na PS4.

Komu bys doporučila studium na VŠKK?
Možná lidem, kteří se s některou z mých odpovědí na dotazy o studiu a práci ztotožnili. Ale i u nás v ročníku jsme byli každý úplně jiný. Z té mojí bublinky přátel bych řekla, že nás spojovala asi cílevědomost, soutěživost, proaktivita a touha si věci reálně zkoušet.