Osobnosti VŠKK

Patříte mezi novináře, redaktory a rádi byste ve svých publikacích využili názory předních odborníků z oboru? Využijte možnost jednoduše kontaktovat pedagogy VŠKK, profesionály na poli školství, marketingu, umění i literatury.

Výčet našich hlavních odborníků včetně jejich zaměření najdete níže.
V případě zájmu nebo dotazů využijte kontakt:
Ing. Daniela Růžičková, +420 728 080 200, ruzickova.daniela@vskk.cz

Ing. Dana Janovská

Zkušená profesionálka v oblasti zábavy, médií, filmu a kreativity. Specializuje se na strategické a finanční řízení mediálních a obchodních společností. Pracovala jako výkonná ředitelka společnosti Warner Bros. Entertainment a je rektorkou VŠKK.

Oblasti a témata
VŠ vzdělávání, spolupráce VŠ a praxe, akreditace MŠMT, financování vysokých škol, profesní vzdělávání, filmový průmysl

Podrobnější informace

Dana Janovská má profesní zkušenosti z oblastí zábavního, mediálního, filmového a kreativního průmyslu. Mimo jiné se věnuje strategickému a finančnímu řízení mediálních a obchodních společností. Od roku 2021 je rektorkou Vysoké školy kreativní komunikace.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Dana Janovská se po absolvování VŠE stala finanční ředitelkou ve společnosti Warner Bros. Entertainment, s.r.o. V roce 2006 se stala výkonnou ředitelkou stejnojmenné společnosti, kde se věnovala především vedení distribuční strategie více než 300 filmových titulů určených pro uvedení do České republiky. Je členkou Unie filmových distributorů, České protipirátské unie a mnoha dalších organizací.

 

Bc. Jaroslav Malina

Člen prezidia Asociace komunikačních agentur a zkušený odborník na reklamní komunikaci a budování značek. Spolupráce se značkami jako Vodafone, Mastercard, Porsche mu přinesla ocenění z prestižních soutěží jako EFFIE a Cannes Lions.

Oblasti a témata
reklamní komunikace, budování značky, management, online marketing, PR, moderní marketingové nástroje, automatizace a mnoho dalších

Podrobnější informace

Jaroslav Malina se zabývá reklamní komunikací, budováním značky, specializuje se také na kreativu, tvorbu obsahu nebo PR marketing. Působí na Katedře marketingových komunikací a vyučuje předmět Intermediální tvorba.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V marketingu se pohybuje před patnáct let. Aktuálně vede jako Chief Communications Officer komunikační pilíř skupiny Publicis Groupe, do kterého spadají reklamní agentury Leo Burnett, Saatchi & Saatchi a MSL. V rámci této profese se podílel na kampaních pro klienty typu Vodafone, Mastercard, Porsche CEE, Nokian Tyres, Opel, Air Bank, ING, Raiffeisenbank, HSBC, Opel, Billa, KMV, Philip Morris International, ASAHI, Heineken, ČAP, ČD, ČSÚ, McDonald’s a pro mnoho dalších. Je členem prezidia AKA (Asociace komunikačních agentur). Mezi jeho profesní úspěchy patří mnohá ocenění z oborové soutěže EFFIE nebo ocenění z prestižního festivalu Cannes Lions. V soutěži EFFIE také působil několikrát jako porotce, a to i v její mezinárodní variantě.

 

MSc. Jiří Jón

Špičkový odborník na online marketing a strategické budování značek. V prestižní agentuře Ogilvy má na starosti komunikační strategie klientů. Jeho profesionální úspěchy byly oceněny cenami EFFIE Award a ADC Awards tzv. Louskáček.

Oblasti a témata
on-line marketing, brandové strategie a expertízy, komunikační strategie, brand experience a marketingová efektivita

Podrobnější informace

Zabývá se především online marketingem, soustředí se na komplexní komunikační strategie, reklamní kampaně a stavění značek. Na VŠKK působí na Katedře marketingových komunikací a vyučuje předmět Úvod do on-line marketingu.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Jiří Jón působí v oboru již přes deset let, své zkušenosti sbíral i na mezinárodním poli – získal magisterský titul na Boston University v oboru reklamy. Působil na strategických a accoutských pozicích například ve firmách Nydrle (nyní Publicis Groupe), VCCP a v současné době působí v agentuře Ogilvy. Ve volném čase pomáhá také menším značkám zviditelnit se. Začínal na pozici strategic planner, pak byl povýšen na seniora a poté na Consulting Directora. Nyní vedu oddělení strategie a consultingu a jedná se o největší agenturní strategický tým v ČR.

Je také častým porotcem EFFIE AWARDS (v České republice i v rámci Evropy), primárně v oblasti efektivity marketingu. Současně EFFIE AWARDS také vede metodicky za agenturu Ogilvy.

Mezi jeho profesní ocenění patří například EFFIE AWARD, Louskáček, ADC Awards. Mezi jeho úspěšné reklamní kampaně patří například Krušovice, Březňák, Orion, Air Bank, Raiffeisen Bank, Kolaloka, Studentská pečeť, Kolovna, NeoVize, Indiana Jerky a mnoho dalších.

 

Ing. Josef Vojta

Uznávaný Brand Consultant s více než 30 lety zkušeností v reklamním světě. Spolupracoval s předními značkami jako Apple, Coca-Cola a Philips. Držitel mnoha prestižních ocenění EFFIE a zakladatel komunikační agentury The Brand Plan.

Oblasti a témata
přesvědčování a ovlivňování, behaviorální ekonomie, neuromarketing – aplikace moderních poznatků o tom, jak se rozhodujeme, do komunikační praxe, psychologie reklamy a komunikace, řízení značky obecně, řízení značky specificky – place branding – tvorba značek místa (města, regiony, …), politický marketing

Podrobnější informace

Ing. Josef Vojta vyučuje na Katedře marketingových studií předměty Úvod do strategického řízení značky a Kreativní průmysl. V reklamě se pohybuje již přes třicet let a na svém kontě má mnoho úspěchů.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V reklamním průmyslu působí Josef Vojta již třicet let, od roku 1993 pracoval jako copywriter, následně se soustředil na marketingovou strategii (Account Planner, Strategy Planner). Mimo jiné má na kontě také řízení pražské a bratislavské kanceláře v rámci 10. největší komunikační agentury na světě – TBWA. Pracoval pro klienty jako Apple, Sony Playstation, Nissan, Nivea, Henkel, Absolut vodka, ČMSS, Česká spořitelna, Budvar, Michelin, Živnostenská banka, Coca-cola, Philips, Tchibo a mnoho dalších.

Na svém kontě má také mnoho cen Effie. Ocenění mu přinesla také práce v agentuře Chiat/Day, která je tvůrcem nejslavnější kampaně 20.století (Apple Think different), jejíž zakladatel Jay Chiat byl ikona reklamní efektivity.

Úspěchy mu přineslo také působení v agentuře McCann a v jeho vlastní komunikační agentuře – The Brand Plan.

Překládá rovněž odborné publikace a kromě VŠKK přednáší také na VŠE, FMK a Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.

 

MgA. Martin Hovorka

Tvůrčí odborník na animaci a vizuální efekty. Spolupracoval s Českou televizí, podílel se na tvorbě reklam a filmů. Získal mnoho ocenění ve filmovém průmyslu a aktivně přispívá ke kreativnímu rozvoji animovaného filmu.

Oblasti a témata
animace, televizní a filmová produkce, postprodukce, produkce v oblasti gamingu, audiovize

Podrobnější informace

Martin Hovorka působí na Katedře vizuální tvorby a je Vedoucím specializace a Ateliéru animace a vizuálních efektů.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V roce 2019 vystudoval FAMU, kde se v rámci studia věnoval oboru produkce. Již při studiu pracoval jako asistent producenta a produkce na celovečerním filmu Jana Švankmajera Spiklenci slasti. O rok později založil studio Eallin, v němž pracuje jako jednatel a CEO dodnes.

K jeho největším úspěchům patří skutečnost, že se mu podařilo vybudovat studio s mezinárodním přesahem, které působí ve čtyřech zemích – České republice, Slovenské republice, Velké Británii a Japonsku.

Dlouhodobě spolupracuje také s ČT, například na výrobě TV magazínů či výrobě 3D večerníčku v koprodukci. Aktuálně v sesterské společnosti Eallin TV dokončuje celovečerní dokument Davida Čálka – Stop time. Pracoval také u hrané produkce – podílel se na vytváření desítek hraných reklam a filmů (např. Lotrando a Zubejda).

Je členem Asociace animovaného filmu, Rady animovaného filmu a také pracuje jako expert Rady Státního fondu kinematografie.

 

Martin Charvát 

Kreativní vizionář a odborník na reklamu a komerční komunikaci. Stojí za úspěšnými kampaněmi pro české i mezinárodní značky, jako Red Bull, Škoda Auto a T-Mobile. Je členem prestižních organizací ADC, Creative Copywriters’ Club a D&AD.

Oblasti a témata
veškeré oblasti komunikačního oboru od malých kampaní pro místní klienty v malých specializovaných týmech (online, sociální sítě, BTL) po globální kampaně ve velkých mezinárodních týmech

Podrobnější informace

Martin Charvát se zabývá především reklamou a komerční komunikací, vedením kreativních týmů, tvorbou reklamních kampaní a tvorbou komunikačních strategií. Na VŠKK vyučuje předmět Intermediální tvorba.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V reklamním oboru pracuje od roku 1994 až po současnost. Soustředí se především na tvorbu reklamních kampaní a to jak mezinárodních (Red Bull, Google Chrome), tak globálních (Pilsner Urquell, Škoda Auto, Penny Market, GE Money Bank a další). Mimo jiné se angažuje také ve tvorbě českých kampaní pro klienty Okay elektrospotřebiče, Linka bezpečí, BESIP  Ministerstvo dopravy, Vodafone ČR, T-Mobile, Equa Bank a mnohé další.

Mimo jiné pracuje také na politických kampaních (v oblastech místní, parlamentní, senátní, prezidentské i evropské politiky).

Je členem organizací ADC České republiky (2009–2013 člen výkonného výboru), Creative Copywriters’ Club (zakládající člen) a D&AD (Velká Británie). Pracoval ve společnostech jako Leo Brunett, Mark BBDO, HAZE, BBDO Network a další.

Je spoluautorem publikací Co je české, to je hezké, Jak být sexy a nebýt sexistický, Marketingová komunikace aneb jak komunikovat na našem trhu, Zbornaplaz, Adolf Born a Christian Morgenstern a Mé dětství v socialismu.

 

MgA. Miroslav Roubíček

Zkušený grafický designér, spoluzakladatel studia Colmo. Jeho práce zahrnuje významné projekty pro města, muzea a mezinárodní konference, vytvořil například vizuální identitu pro mezinárodní konferenci ICOM nebo festival Pražské jaro. 

Oblasti a témata
Branding, Art Directing, Corporate identity design, značka/logo, expoziční design, design publikací, typografie, částečně digitální design

Podrobnější informace

Miroslav Roubíček je Vedoucí specializace a Ateliéru grafického a mediálního designu (BcA.). V reklamním průmyslu se pohybuje od roku 2006.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Po absolvování UMPRUM (ateliér Písma a typografie) se stal Art Directorem v Saatchi&Saatchi a poté v Young&Rubicam či v Agentuře Gratis a v roce 2008 spolu s Markétou Hanzalovou založil studio Colmo. V rámci tohoto studia pracoval například na  vizuální identitě pro města Nymburk a Kadaň (včetně doprovodných přednášek), na vizualitě expozic pro Národní muzeum, na mnoha výstavách pro Uměleckoprůmyslové museum v Praze, Oblastní galerii Liberec, na komplexním brandingu mezinárodní konference ICOM či aktuálně na vizuální identitě festivalu Pražské jaro.

Působí také jako porotce na mnoha soutěžích (Louskáček/Art Directors Club, BrandRun Social Design Media Contest, Národní cena za studentský design a další).

 

Mgr. et Me. Nikola Chrenčíková Pařízková

Odbornice v oblasti komunikace, managementu médií a strategického řízení. Patří mezi úspěšné profesionály, kteří převzali významný mediální a telekomunikační holding – mediální skupinu POHODA a Multiplex 24.

Oblasti a témata
management, strategické řízení, komunikace v médiích, telekomunikace

Podrobnější informace

Nikola Chrenčíková Pařízková se věnuje komunikaci a managementu v médiích, strategickému řízení a telekomunikaci.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
V akademickém prostředí se pohybuje 14 let, z toho 9 let působila v Brazílii na Federální univerzitě v Riu de Janeiru v oboru politické ekonomie. Z hlediska odborné působnosti má zkušenosti nejen mezinárodní, ale také v rámci působení v českých médiích (přes 10 let). K jejím největším úspěchům patří převzetí mediálního a telekomunikačního holdingu (Mediální skupina POHODA a Multiplex 24). Do tohoto holdingu patří například Rádio Čas, Rádio Dálnice, RADIOmat, Relax TV, REBEL ROCK TV, Info TV, ltv plus, projekt Pod povrchem a další.

 

doc. MgA. Petr Koliha

Významný filmový a televizní režisér. Je výkonným ředitelem stanice ČT : D a členem prestižních organizací, jako je Evropská filmová akademie a Asociace režisérů a scenáristů.

Oblasti a témata
filmová a televizní tvorba, fotografie

Podrobnější informace

Petr Koliha je garantem programu Vizuální tvorba na VŠKK. Má mnoho profesních zkušeností s filmovou a televizní režií. Kromě VŠKK přednášel také na FAMU.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Vystudoval obor režie na FAMU, kde poté deset let přednášel. Natočil řadu televizních filmů a také dva celovečerní filmy – prvním z nich byl Něžný barbar podle Bohumila Hrabala s Bolkem Polívkou, Jiřím Menzelem a Arnoštem Goldflamem v hlavních rolích a dále film podle Michala Viewegha Výchova dívek v Čechách s Ondřejem Pavelkou a  Annou Geislerovou v hlavních rolích. Další filmy, na nichž se podílel, jsou například Ceremoniář (producent), Strážní andělé (režie), Play Strindberg (režie), Amerika (co-producent), Hrad z písku (producent), Kočka na kolejích (režie), Přítelkyně z domu smutku (producent), Proces s vrahy Martynové (režie), Výsledek testu (režie) či Domek u lesa (režie).

Devět let byl také uměleckým ředitelem Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně. Působil v řadě televizí – Prima TV, ČT (pozice producenta a ředitele programu). Aktuálně je již desátým rokem v ČT výkonným ředitelem stanice ČT :D, kterou sám vybudoval.

Je členem EFA (Evropská filmová akademie), FITES (Filmový televizní svaz), a ARAS (Asociace režisérů a scenáristů).

 

JUDr. Petr Majerik

Uznávaný marketingový odborník, během své kariéry spolupracoval s předními společnostmi, jako jsou McDonald’s, Volkswagen Group a Procter & Gamble. Je aktivním členem odborných porot a pravidelně publikuje články v marketingových titulech.

Oblasti a témata
plánování médií, nákup médií, mediální výzkumy, klientský servis, ekonometrické modelování, management, marketing, reklama, mediální trh (TV, tisk, rádia, venkovní reklama), marketingové vzdělávání

Podrobnější informace

Petr Majerik působí na Katedře marketingových komunikací a je vyučujícím předmětů Mediální trh ČR a Tvorba digitální strategie.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Petr Majerik vystudoval práva na Univerzitě Karlově a již více než dvacet pět let se věnuje problematice marketingu, reklamy a médií.

Na začátku své profesní kariéry působil v reklamních agenturách DDB Needham a DMB&B. Mezi jeho klienty patřily společnosti Masterfoods, McDonald’s, Volkswagen Group nebo Procter & Gamble.

Jeho zájem o mediální trh a plánování a nákup médií ho přivedl do mediální agentury Carat, kde strávil jedenáct let a stal se jejím Managing Directorem. Dva roky také vedl mediální agenturu ZenithOptimedia.

Zkušenosti na straně zahraničních i lokálních klientů sbíral jako partner poradenské společnosti Media Strategy. Zájem o poznání mediálního trhu z různých úhlů pohledu a v širších souvislostech ho posléze přivedl na stranu médií. Čtyři roky vedl české zastoupení mediálního zastupitelství Atmedia, které zastupovalo třicítku zahraničních i tuzemských tematických televizí, jako například AXN, Disney Channel, National Geographic nebo Óčko. V roce 2015 řídil ve vydavatelském domě Economia divizi byznys developmentu, která se podílela na projektech DVTV a Aktuálně TV.

Od roku 2015 působí jako nezávislý marketingový konzultant pod značkou Media Coach.

Petr Majerik je členem odborných porot (P.O.P. STAR, Superbrands,…) a pravidelně publikuje své články v marketingových titulech. Od počátku nového milénia se rovněž věnuje výuce začínajících marketérů na vysokých školách i přednáškám pro komerční subjekty.

 

MgA. Tomáš Třeštík

Známý český fotograf a kameraman s přes dvacetiletou zkušeností v komerční a portrétní fotografii. Je také autorem odborné publikace „Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie“.

Oblasti a témata
reklamní, komerční a portrétní fotografie, sociální sítě a jejich propojení s profesí (např. Facebook a Instagram)

Podrobnější informace

Tomáš Třeštík je známý český fotograf a kameraman, na svém kontě má již přes dvacet let zkušeností v oboru komerční a portrétní fotografie. Na Vysoké škole kreativní komunikace působí jako vedoucí Ateliéru fotografie a audiovize.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Tomáš Třeštík pracoval na mnoha úspěšných projektech. Jedním z nich je například focení obálek pro časopis Reportér Magazín či focení kalendářů pro klienty jako Sport Invest, firma Jakub a další. Spolupracoval také na mnoha reklamních kampaních. Ve své profesi se mimo jiné věnuje i přednáškám či workshopům.

Publikoval také autobiografickou knihu Po povrchu (Motto, 2020). Připravil také odbornou publikaci s názvem Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie (Atemi, 2002) a spolupracoval na knize (autor fotografií) Katka – příběh narkomanky (Motto, 2020).

 

Mgr. Zuzana Říhová, Ph. D.

Renomovaná expertka na českou literární avantgardu a modernismus. Vedla katedru bohemistiky v Oxfordu a je ředitelkou Prague School of Creative Communication. Je také nositelkou prestižní ceny Magnesia Litera.

Oblasti a témata
avantgarda a modernismus v širším evropském kontextu, současná česká literatura, literární teorie, angloamerický modernismus, současná věda a výzkum v humanitních vědách

Podrobnější informace

Zuzana Říhová vystudovala bohemistiku a komparatistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Od roku 2007 působí v Ústavu pro českou literaturu AV ČR. V letech 2014–2017 vedla katedru bohemistiky v Oxfordu a byla také hostujícím pedagogem na Kolumbijské univerzitě v New Yorku. Je ředitelkou Prague School of Creative Communication.

Odborná působnost, členství v organizacích, profesní úspěchy
Zuzana Říhová se zabývá především českou literární avantgardou a modernismem.

Publikovala monografii Vprostřed davu. Česká avantgarda mezi individualismem a kolektivismem (Academia, 2016) a antologii avantgardní prózy Neplač, vstaň a střílej! Próza české poválečné avantgardy (Akropolis, 2016). Debutovala básnickou sbírkou Pustím si tě do domu (Dauphin, 2016), prozaicky novelou Evička (Dauphin, 2018) a knihou Cestou špendlíků nebo jehel (Argo, 2021), která byla navržena na cenu Magnesia Litera.

Připravila také edici korespondence Milady Součkové, zahrnující mj. dopisy Jindřichu Chalupeckému, teoretiku Skupiny 42. Je též autorem mnoha odborných článků vztahujících se k angloamerickému modernismu. Je nositelkou ceny Postdoctoral Fellowship of the Czech Academy of Sciences, Distinguished Researcher Award (r. 2013).