Aktuality

Semináře knižního marketingu stojí na hostech z praxe

9.11.2021

Pro studenty specializací Literární tvorba a Komerční psaní v médiích se v letošním roce poprvé otevřel předmět Knižní marketing. Jeho cílem je přinášet jim praktické vědomosti, znalosti, a hlavně dovednosti při propagaci knih, které absolventi mohou využít ať už jako zaměstnanci nakladatelství, distribučních společností, sítě knihkupectví, nebo autoři propagující vlastní tvorbu.

Téma marketingu bylo v knižní branži velmi dlouho opomíjeno. Nakladatelé se soustředili na tvorbu knih, ale jejich prodej tak úplně neuměli nebo se nedokázali mentálně nastavit do toho, aby usilovně pracovali na propagaci a prodeji svých produktů. To se v posledních letech bouřlivě mění a vyvíjí a je důležité, aby každý, kdo se na práci v nakladatelském průmyslu připravuje, o tom měl co nejlepší přehled,“ vysvětluje přednášející předmětu Leoš Kyša.

„Ten staví své semináře na zajímavých hostech, kteří studentům předávají své vědomosti. Prvním z nich byl Pavel Koutský, jeden z hlavních organizátorů úspěšného festivalu fanoušků sci-fi, fantasy, komiksu a pop kultury Comic-Con Prague. Mluvil s nimi o práci se sociálními sítěmi, komunikaci s velkými zahraničními agenturami a také o praktické propagaci obrovské kulturní akce. Dalším z hostů byl jeden z nejuznávanějších marketérů v knižní branži, spisovatel a ředitel oddělení marketingu a e-commerce Knih Dobrovský, společnosti, která je knižním distributorem, majitelem rozsáhlé sítě knihkupectví i nakladatelem v jednom, Adam Pýcha. Ten studenty seznámil s tématem spolupráce s knižními influencery, prací se sociálními sítěmi, s e-commerce v oblasti knih a také s tím, jak zasahuje marketing do nakladatelských plánů u Knih Dobrovský, ale i ve velkých světových nakladatelstvích. Na konci listopadu se na další seminář knižního marketingu vypraví i Olga Zbranek Biernatová, content a social media marketing manager společnosti Albatros a šéfka úspěšného knižního festivalu young adult literatury Humbook, která má za sebou dlouholetou úspěšnou kariéru právě v oblasti knižního marketingu a patří u nás k jedné z průkopnic moderních přístupů při propagaci knih.“