Management v kreativním průmyslu

Prezenční bakalářské profesní studium
Program Kreativní marketing a komunikace (kód programu: B0414P180001)

Schopný leader je předpokladem úspěšného týmu.
To platí pro marketing stejně jako pro mediální, komunikační nebo on-line agenturu. Nastartovat projekt, vybudovat tým, vést lidi, správně prodávat myšlenky, sestavovat a řídit rozpočet, je to, co vás naučíme. Během studia využijete řadu příležitostí na reálných zakázkách.
Tohle je správné rozhodnutí.

Jako absolventi tohoto studijního zaměření budete žádaní. Budete mít všechny předpoklady stát se pilířem jakéhokoli marketingového týmu, ale i komunikační, mediální nebo on-line agentury. Dokážete nastartovat projekt a sestavit pro něj tým, dokážete analyzovat situaci a své lidi správně nasměrovat. Přesvědčíte se, že i při sestavování a řízení rozpočtu nebo prodávání myšlenek a konceptů můžete uplatnit svou invenci, originalitu a tvořivost. Základní orientace ve společenskovědních disciplínách a suverénní zvládnutí komunikačních nástrojů vám dodají jistotu v jakékoli kreativní a manažerské profesi, protože v oblasti kreativního průmyslu patří dnes již k nezbytné výbavě. Rozšířená výuka angličtiny vám zajistí uplatnění v nadnárodních společnostech.

Během tříletého studia se teoreticky naučíte a prakticky si vyzkoušíte všechny aspekty práce v oborech, které spojuje jedna věc – kreativita. Tedy v oblasti reklamy (klasickéon-line), filmu, televizní a rozhlasové tvorby nebo herního průmyslu. A to není vše. Zkušení pedagogové i odborníci z praxe vás povedou nejen k tomu, abyste si v těchto perspektivních oborech zajistili úspěšnou kariéru, ale probudí i vaši odvahu vzít věci do vlastních rukou a založit si třeba vlastní firmu nebo agenturu.

Tato specializace vás připraví pro koordinační a řídící role u jednotlivých subjektů v oblasti marketingových komunikací. Proto je důraz kladen na manažerské dovednosti, řízení podniku a tvorbu byznys plánu ať už v rámci korporace, nebo startupu. Během práce na společných projektech se ale seznámíte i s dalšími oblastmi reklamní tvorby, včetně kreativních oborů a mediálních výzkumů i plánování mediálních kampaní.

Ovládnutí marketingových nástrojů

V průběhu studia se klade velký důraz na ovládnutí marketingových nástrojů v kontextu komerční komunikace. Studenti se nejprve seznámí s principy fungování malých i velkých firem, zorientují se v jednotlivých oblastech kreativního průmyslu, absolvují úvod do on-line marketingu a do teorie značek. V rámci sociologických, psychologických a historických disciplín si upevní své dosavadní znalosti a naučí se je rozvíjet a využívat v mediálním a reklamním provozu. Hned od prvního ročníku začnou posilovat své komunikační a prezentační dovednosti. V dílně kreativního myšlení se naučí vnímat zdánlivě izolované jevy v souvislostech, nahlížet problémy z různých úhlů, generovat a rozvíjet nápady a vyjadřovat své myšlenky, odhalovat manipulace, ale i sami manipulovat.

Základy brand managementu

Studenti si osvojí základy brand managementu a brand buildingu. V prakticky zaměřeném kurzu si vyzkoušejí práci projektového manažera, která zahrnuje výzkum, tvorbu strategických vizí a tzv. insightů (vhled do duše spotřebitele). Seznámí se s nástroji pro výzkum trhu a spotřebitelského chování. Získají přehled o sociálních sítích (Facebook, YouTube, Snapchat aj.) a jejich využití ve výkonnostní reklamě a při budování značky. Vyzkoušejí si práci produkčního v různých oblastech kreativního průmyslu, dozvědí se vše potřebné o realizaci komunikační kampaně a naučí se vést tým.

Aktivní spolupráce

V prakticky zaměřeném kurzu si vyzkoušejí práci manažera komunikace, tedy člověka zodpovědného za řízení zakázek, vyhledávání nových klientů a péči o ty stávající. Seznámí se s pravidly péče o zákazníka v digitálním prostředí a se specifiky reklamních systémů jednotlivých mediálních platforem. Osvojí si nástroje pro měření efektivnosti komerčních komunikací. Při vypracovávání bakalářské práce se budou věnovat též přípravě svého portfolia a startupu. Ve třetím ročníku se předpokládá aktivní spolupráce s vybraným sektorem kreativního průmyslu.

STUDIJNÍ PLÁN

On-line přihláška

Uplatnění absolventů

  • Marketing manager
  • Brand manager
  • Projektový manažer
  • Account manager
  • Media planner
  • Strategic planner
  • Media buyer
  • Account director
  • Manažer komunikace

Požadavky bakalářského studijního zaměření

Podmínkou pro přijetí ke studiu je ukončené úplné střední nebo úplné střední odborné vzdělání (maturitní zkouška) a úspěšné absolvování přijímacího pohovoru, který formou dialogu zjišťuje motivaci uchazeče.

Základní cena za semestr: 36 400 Kč.

Více o cenách

Udělej první krok

Přijímací řízení

 

Zpět na specializace
Vyber si z dalších specializací

Digitální marketing a komunikace

> Digitální marketing a komunikace

Digitální marketing a komunikace je atraktivní specializace, nastavená podle nejnovějších trendů v kreativním průmyslu. Oblast tzv. digitálního marketingu (tedy takové formy marketingové komunikace, která v sobě zahrnuje využití digitálních médií) je v současnosti nejrychleji rostoucím komunikačním odvětvím. Poptávka lokálních i nadnárodních firem po digitálních manažerech v následujících pěti letech stoupne o 13 procent. Na to, abyste obstáli v konkurenci, vám ale nestačí uživatelská znalost Facebooku a Googlu.

Více

Kreativní marketing

> Kreativní marketing

Kreativní marketing je unikátní specializace, která vás připraví na celou řadu kreativních a kreativně-manažerských profesí. Již během studia získáte znalosti a dovednosti, které absolventům českých vysokých škol při nástupu do reklamního a mediálního provozu citelně chybí. Dostanete příležitost rozvíjet své nadání a uplatnit svou originalitu, ale také se naučíte sladit své nápady s požadavky klienta a realizovat je v souladu s ostatními členy týmu. Ano, kreativní průmysl stále hledá silné osobnosti ochotné experimentovat a rozbíjet stereotypy, ale pokud se nenaučíte spolupracovat a komunikovat, nemáte šanci.

Více

Management v kreativním průmyslu

> Management v kreativním průmyslu

Management v kreativním průmyslu: chcete být u toho, když se bude tvořit další ikonická reklama pro Kofolu? Nebo být šéfem týmu, který uvádí na celosvětový trh pokračování herního trháku Mafia? Pak je toto zaměření pro vás jasná volba. Studium vás do budoucího profesního života vybaví nezbytnou sadou nástrojů (znalostí a dovedností), které vám pomohou produkovat inovativní kreativní myšlenky a díky řadě praktických postupů je také uvádět do života. A to v oblastech, které jsou nejen zábavné, ale především velmi perspektivní.

Více

Fotografie a audiovize

> Fotografie a audiovize

Fotografie a audiovize je revolučně koncipovaná tradiční studijní specializace, která vás připraví na jakékoli zadání z oblasti kreativního průmyslu. Během studia budete rozvíjet svůj vizuální styl a flexibilitu při využívání nejnovějších digitálních technologií.

Více

Grafický a mediální design

> Grafický a mediální design

Grafický a mediální design je dynamická specializace, která vás ani na chvíli nepřestane bavit. Je koncipovaná s ohledem na stále rostoucí poptávku po vzdělaných a kreativních lidech, kteří suverénně ovládají metody a technologie reklamního a mediálního průmyslu. Vytváříme ojedinělý interdisciplinární prostor pro studium grafického a mediálního designu. Náš program studia není založen pouze na vůdčí osobnosti vedoucího ateliérového pedagoga, ale je metodicky rozložen do několika vzájemně provázaných kreativních předmětů pod vedením špičkových specialistů.

Více

Animace a vizuální efekty

> Animace a vizuální efekty

Animace a vizuální efekty je unikátní specializace nastavená podle aktuálních požadavků současného kreativního průmyslu. Je určena uchazečům, které zajímá umění v kombinaci s nejnovějšími digitálními technologiemi, 3D počítačová animace, 2D flash animace a tvorba digitálních filmových triků a vizuálních efektů. Velký důraz je kladen jednak na rozvoj řemesla potřebného v praktickém uplatnění ve 3D animačních studiích, tak i svébytné kreativity.

Více

Komerční psaní v médiích

> Komerční psaní v médiích

Komerční psaní v médiích je bakalářská studijní specializace, jejíž absolventi se naučí psát a vytvářet atraktivní obsah podle potřeb různých odvětví komerční komunikace a jednotlivých typů současných médií. Kreativní přístup a tvůrčí psaní jsou základem studia tohoto oboru. Studium vás připraví na práci tvůrce kreativního obsahu v reklamních a PR agenturách, v tiskových a marketingových odděleních firem a v současných tištených i elektronických médiích, a to nejenom se znalostí řemesla literární tvorby, ale i marketingu. Reálná možnost uplatnění je i v sektoru sociálního marketingu, v kulturních institucích a zařízeních, ve veřejné správě.

Více

Literární tvorba

> Literární tvorba

Literární tvorba je bakalářská studijní specializace, kde se opravdu naučíte psát. Studium tvůrčího psaní z vás pravděpodobně neudělá laureáta Nobelovy ceny za literaturu, ale poskytne vám autorskou jistotu ve všech žánrech.

Více