Konference 5. 11. 2020

Vědecká literární konference Kniha jako dobrodružství poznání
5. listopadu 2020, Vysoká škola kreativní komunikace

Dobrodružství, fantasy a sci-fi je v dnešní době díky silnému kulturnímu vlivu anglosaského, přesněji řečeno severoamerického prostředí důležitým faktorem globalizace, má však i české a slovenské kořeny. Jak to tedy vypadá v současné době (a vypadalo v minulosti) v České republice a na Slovensku? Tyto otázky jsme si chtěli zodpovídat již na jaře. Po přesunu na podzim nakonec pojedeme on-line!

PROGRAM
od 13.00

Panelová diskuze

Jan Pohunek, Národní muzeum, Praha
Bob Hurikán: dobrodruh, spisovatel, Josef Peterka

Martin Kasarda, Fakulta masmédií, Paneurópska vysoká škola, Bratislava
Od subkultúry k mainstreamu: literárna popkultúra očami magazínu o knihách

MgA. Daniel Kubec, VŠKK, Praha
Zvukové adaptace díla Julese Verna

Jaroslav Tvrdoň, VŠKK, Praha
Kniha jako dobrodružství poznání v knižním designu

Bc. Leoš Kyša, Slezská univerzita, Opava + VŠKK, Praha
Česká akční fantastika od roku 1990

Mgr. Jan Kotouč, Praha
Alternativní historie

Ing. Jan Kovanic – Neviditelný pes
Jak to bylo doopravy

Moderátoři:

Bc. Leoš Kyša

Scénárista, publicista a spisovatel. Redaktor deníků Právo, Hospodářské noviny či webu o médiích a marketingu Mediahub.cz. Publikuje pod pseudonymem František Kotleta. Přednáší na Slezské univerzitě v Opavě moderní publikační metody a na Vysoké škole kreativní komunikace vede literární dílny kreativního psaní.

Mgr. Václav Krištof

Ředitel Literární akademie, předseda Společnosti Josefa Škvoreckého


Záznam z již proběhlého streamu (10:00-12:00):

Panelová diskuse: Úskalí knižního marketingu v časech zavřených knihkupectví

Jaká jsou specifika knižního marketingu? Dají se knihy prodávat jako jogurty? Jakou roli v marketingu hrají autoři a nakladatelé? Co udělala s knižním marketingem pandemie a uzavřená knihkupectví? Jsou knižní influenceři jen nafouknutá bublina připravená k prasknutí? A jak s celým trhem zatočily sociální sítě? Panelová diskuse odborníků na knižní marketing se zaměří na nejnovější trendy, ale i osvědčené postupy. Diskusi budou moderovat pedagog VŠKK Leoš Kyša a šéfredaktorka největšího
odborného webu o marketingu Mediaguru.cz Martina Vojtěchovská.

Bára Votavová, Palmknihy
Letité zkušenosti s knižním marketingem – z českého technologického startupu Socialbakers přešla do společnosti Martinus a později do Albatros Media, kde působí dodnes na pozici brand managera Palmknih.

Renata Kricnerová, Kosmas
Vedoucí oddělení marketingu a PR KOSMAS se specializací online marketing. Vystudovala FF UK Praha (Katedra Vědecké informace a knihovnictví) FSV UK (Katedra žurnalistiky a masové komunikace)

Josef Žák, Albatros
Obchodní a marketingový ředitel nakladatelství Albatros. Předtím působil jako obchodní ředitel knižního velkoobchodu Kosmas.

Jakub Pavlovský, H7O
Bookstagramer a pořadatel book clubů a literárních salonů, knihovník, redaktor literárního webu H7O.cz a šéfredaktor magazínu Lógr. Jeho knižní tipy a fotky, na kterých si čte na nejrůznějších místech v tureckém sedu, můžete sledovat na instagramovém účtu @bookscalling.

Marie Povýšilová, Academia
Manažerka marketingu v Nakladatelství Academia. Celý svůj profesní život pracuje v nakladatelstvích (dříve Portál, Paseka), knižnímu marketingu se věnuje 15 let.

Adam Pýcha, Knihy Dobrovský
Ředitel marketingu a E-commerce v Knihy Dobrovský. Věnuje se rozvoji e-shopu, který získal ocenění ShopRoku 2017, 2018 a 2019. Miluje knihy, sám píše a v roce 2018 založil FB skupinu Knižní Závisláci – Oceněnou Českou cenou za PR 2020. #kniznizavislak

Moderátoři:

Bc. Leoš Kyša

Scénárista, publicista a spisovatel. Redaktor deníků Právo, Hospodářské noviny či webu o médiích a marketingu Mediahub.cz. Publikuje pod pseudonymem František Kotleta. Přednáší na Slezské univerzitě v Opavě moderní publikační metody a na Vysoké škole kreativní komunikace vede literární dílny kreativního psaní.

Martina Vojtěchovská

V médiích se pohybuje od konce 90. let. Začínala v České informační agentuře jako redaktorka a analytička mediální publicity. Poté nastoupila do odborného týdeníku Marketing&Media, kde měla na starosti vedení rubriky média. V roce 2005 byla jmenována zástupkyní šéfredaktora M&M. Od ledna 2011 působí v mediální agentuře PHD (součást Omnicom Media Group), kde se mj. věnuje mediálnímu serveru MediaGuru.cz. Vystudovala obor mediálních studií na Fakultně sociálních věd UK.

 

Partner:

Pořadatelé:

Vizuál konference: Karel Zeman – Space opera.

————————————————————-

2019 – Konference: Podoby tvůrčího psaní. 

Zpět na specializace
Vyber si z dalších oborů